DONA IL 5 per MILLE a AssoMoldave

DONA IL 5 per MILLE a AssoMoldave
codice fiscale 97348130580
Un om informat este protejat!

"AssoMoldave"

CV di "AssoMoldave"

CINE SUNTEM?


CHI SIAMO?

http://asomoldave.blogspot.com



PROGETTO: "MOLDAVI IN ITALIA".

PROGETTO: "MOLDAVI IN ITALIA".
Ghid pentru orientarea şi integrarea socială a moldovenilor în Italia. Acest Ghid poate fi descarcat aici:http://issuu.com/tatiananogailic/docs/ghid_2_pentru_migrantii_moldoveni_italia

MOLDOVENI IN ITALIA. III editie.

MOLDOVENI IN ITALIA.  III editie.
Ghid pentru orientarea şi integrarea socială a moldovenilor în Italia. Acest Ghid poate fi descarcat aici:http://issuu.com/tatiananogailic/docs/guida_2014_assomoldave

OSPITI DI LABOR TV

venerdì 8 maggio 2015

”Un om informat este protejat!

La momentul de față, chiar dacă trăim în epoca tehnologică, nu este atît de ușor să te orientezi și să ai acces la informații relevante, mai ales dacă ești pentru prima dată intr-o țară străină, nu cunosși limba și nici teritoriul. Din propria mea experiență, a avea pe cineva care te ajută, facilitează mult sejurul și se economisește timp, uneori bani și desigur sănătate.
Consider că este foarte important să purtăm discuții virtuale cu colegii noștri la distanță, să-i ajutăm, încurajăm, orientăm pentru binele lor, dar și să stimulăm transferul de cunoștințe între generații, să consolidăm o cooperare în cadrul comunității noastre aici peste hotare. Să-i ocrotim pe “boboci” într-un sistem de mentorat între egali, prin activităţi combinate face to face şi on line.
Am o experiență de 14 ani în Italia, această țară mi-a oferit posibilitatea să-mi termin studiile, începînd cu cursuri de limba Italiană, Informatică, apoi altele de specializare, cum ar fi: Operator Profesional pentru înserarea persoanelor în cîmpul muncii; Mediator Inrercultural și Intereligios; BAC-ul și Licența în Științe Sociale.
Toate acestea le-am făcut în ultimii 8 ani, dar timp de 11 ani gestionez asociația “AssoMoldave”, care oferă unele servicii conaționalilor noștri, participăm la unele proiecte în ce privește sănătatea și informarea Moldovenilor în Italia. Un proiect al nostru, care este util BOBOCILOR în Italia este cartea: “Moldoveni În Italia. Ghid pentru orientarea și integrarea socială a Moldovenilor în Italia”, care a ajuns deja la a patra ediție, fiind difuzat în peste 25 de orașe a Italiei și on-line, desigur GRATIS!
De mai mulți ani fac voluntariat în diferite direcții atît în Italia, cît și în Moldova. Am avut ocazia să fiu MENTOR-ul mai multor studenți, am ajutat să obțină Burse de Studii, am oferit informație, orientare și unii, la solicitare, au obținut scrisoare de recomandare din partea asociației noastre, cum prevedea protocolul unei Universități. La fel i-am ajutat pe unii să-și găsească gazdă, pe alții cu traducerea, orientarea în teritoriu, cărți, consultație juridică, iar uneori pur și simplu i-am ascultat, am încercat să le fiu alături, să-i promovez și uneori chiar să le găsesc și un post de muncă.
Printre altele, ca asociație dispunem de multă literatură, printre care și broșura din partea Ministerului de Interne Italian: “Vademecum sul riconoscimento dei titoli di studio per cittadini di paesi terzi”. Deci, sub aripa noastră, bobocii se vor simți protejați. Îndemn și alți studenți Moldoveni să devină Mentori Voluntari, fiindca Mentorul e important in viața BOBOCILOR: ascultă, ghidează, sprijină, consultă și te face fericit.” https://www.facebook.com/MentorMD